تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

صالحی: وفاق ملی را در سطح رابطه ملت و دولت هم ایجاد کنیم | اعتماد عمومی را باید بازگردانیم| توقعات زنان تغییر کرده و باید آن را ببینیم

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد با اشاره به اهمیت ایجاد وفاق ملی در سطح رابطه ملت و حاکمیت از نقش فرهنگ در این زمینه گفت و تاکید کرد: تحولات حوزه زنان متغیری است که نمی‌توان ندید و برای آن فکر نکرد.

صالحی: وفاق ملی را در سطح رابطه ملت و دولت هم ایجاد کنیم | اعتماد عمومی را باید بازگردانیم| توقعات زنان تغییر کرده و باید آن را ببینیم

رویداد ۲۴ | سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد در جلسه بررسی صلاحیت خود، در صحن علنی مجلس گفت: ایده مرکزی دولت چهاردهم وفاق ملی است، این کانون معنایی مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند دولت ایشان را از دولت‌های قبل متمایز کند.

وی تاکید کرد: این نظریه در دو سطح حاکمیت و رابطه ملت و دولت باید تحقق پیدا کند.

صالحی با اشاره به کاهش سرمایه اجتماعی گفت: پیمایش‌های یک دهه اخیر از این بابت نگران کننده است. گسست‌های اجتماعی، فاصله گروه‌های مرجع و پیشکسوتان و اصحاب هنر و رسانه با مسئولان را نشان می‌دهد.

او گفت: اینجانب در پرتو نگرش‌های جامع مقام معظم رهبری و با اتکا به ظرفیت نخبگان تلاش خواهم کرد که در حوزه وفاق ملی در سطح دولت و ملت در دولت چهاردهم سهیم باشم.

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ گفت: تغییرات اجتماعی در جامعه ما اندک نیست. این تغییرات ایجاب می‌کند که راهبرد‌ها متناسب را پیدا کنیم. جامعه ایران جامعه ۱۵۰ سال یا ۵۰ سال و حتی جامعه ۱۰ سال قبل نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه تحصیلات دانشگاهی در سال ۵۵ از مجموعه افراد بالای ۲۰ سال ۲ درصد تحصیلات دانشگاهی داشتند، اما جامعه ایران اکنون ۲۰ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند. این یعنی شکل گیری طبقه متوسط دانشگاهی که روح نقاد دارد، تعامل جغرافیایی و فرهنگی با جهان بیرون دارد.

صالحی گفت: زنان ایرانی در سال ۵۵، ۶۵ درصد بی سواد بودند. سهم انقلاب اسلامی در اتفاقات حوزه زنان بسیار عمیق است. در سال ۱۴۰۰ یک و نیم میلیون دانشجوی زن داشتیم که ۵۶ برابر قبل از انقلاب است. ما نمی‌توانیم این جامعه تحول یافته را که اشتغال می‌خواهد، نبینیم.

وی در ادامه گفت: زنان سطح توقعاتی در سبک زندگی، حقوق فردی و اجتماعی دارد. تحولات حوزه زنان متغیری است که نمی‌توان ندید و برای آن فکر نکرد.

صالحی گفت: میزان و نوع استفاده از اینترنت در جامعه بسیار تحول یافته است. جامعه ایرانی در ۲ دهه اخیر از منظر تحصیلات و ترکیبات جنسیتی تغییرات قابل توجه یافته است و ما باید در نوع مناسبات دولت و ملت به راهکاری جدید فکر کنیم.

وی تاکید کرد: دغدغه‌ها و اصول ثابت است. مسیر، اما باید تحول یابد.

صالحی گفت: از طریق فرهنگ می‌توان مناسبات ارتباطی نظام حکمرانی را با مردم تنظیم کرد. در این میان اصحاب فرهنگ و رسانه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد. منزلت، حقوق و نهاد‌ها و تشکل‌های آن‌ها باید دیده شود.

او گفت: دولت وفاق ملی در سطح حکمرانی در حال تشکیل است، اما در سطح دولت و ملت هم باید شکل بگیرد. باید اعتماد را بازگردانیم و اصحاب فرهنگ و رسانه میدان داران این حوزه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که تعامل مجلس و دولت در ۴ سال آینده شالوده مستحکمی برای فرهنگ ایجاد کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
1
0
در ایران امروز یک حزب رسمی وجود دارد و آن حزب الله یا حزب ولایت فقیه است. البته این حزب جناهای مختلف دارد راست. چپ (اصلاح طلبان) و اعتدالیون و تازگی‌ها جبهه پایداری وو
نظرات شما
پیشخوان